Dnia 1 października klasy 2a i 3d wraz z opiekunkami p. M. Kumosińską, p. K. Morawską-Zrazek i p. D. Kowalczyk wybrały się na wycieczkę do Łodzi, której program łączył w sobie rozrywkę, naukę oraz sztukę. Uczniowie odwiedzili Cinema City, gdzie obejrzeli film „Beetlejuice Beetlejuice”, a następnie wzięli udział w warsztatach w Eksperymentarium oraz w Muzeum Sztuki nr 1. Pierwszym punktem programu było kino. Film „Beetlejuice Beetlejuice” to komediowy horror w reżyserii Tima Burtona, który zachwycił uczniów swoją niezwykłą atmosferą i groteskowymi postaciami. Nie zabrakło śmiechu, ale również dreszczyku emocji. Wiele osób było pod wrażeniem unikalnego stylu Burtona, który łączy surrealistyczne elementy z nieco mrocznym humorem. Po seansie uczniowie udali się do Eksperymentarium, gdzie czekały na nich warsztaty naukowe. Eksperymentarium to interaktywne centrum nauki, które pozwala młodzieży poznawać fizykę, chemię i biologię w ciekawy, angażujący sposób. Uczniowie mogli samodzielnie wykonywać różne doświadczenia, badając zjawiska związane z magnetyzmem, światłem czy dźwiękiem. Dzięki temu nauka stała się nie tylko przyjemnością, ale także możliwością zastosowania teorii w praktyce. Ostatnim przystankiem wycieczki było MS1. Tam uczniowie mieli okazję zobaczyć muzeum od kuchni w Magazynie Studyjnym, wyjątkowe dzieła sztuki nowoczesnej w budynku głównym (m.in. dzieła K. Kobro, W. Strzemińskiego, S. I. Witkiewicza, O. Boznańskiej, P. Signaca oraz … J. Chełmońskiego), które często wywołują wiele pytań i skłaniają do refleksji. Podczas konwersatorium z p. M. Wiktorko, uczniowie dowiedzieli się, jak współczesna sztuka odzwierciedla problemy społeczne, kulturowe i technologiczne naszych czasów. Była to świetna okazja do poszerzenia horyzontów i zrozumienia, że sztuka to nie tylko obrazy, ale także instalacje, wideo i rzeźby, które komunikują coś ważnego. Wycieczka do Łodzi okazała się czymś więcej niż tylko szkolną wyprawą. Była to podróż w głąb wyobraźni – od magicznego świata filmu, przez tajemnice nauki, aż po artystyczną abstrakcję, która zmusza do myślenia o świecie w zupełnie nowy sposób. Uczniowie wrócili bogatsi o nowe doświadczenia, ale być może także z pytaniem, jak film, nauka i sztuka wpływają na nasze życie, jak mogą się przenikać i jak każdy z nas może odnaleźć w nich coś inspirującego. Kto wie, może to właśnie ta wycieczka rozbudziła w kimś przyszłego naukowca, artystę czy reżysera?