I Liceum Ogólnokształcące

TATRY jesienią

24 września to dla naszych czwartoklasistów początek niezapomnianej, czterodniowej przygody w górach.
Pierwszego dnia mieliśmy już okazję zapoznać się z historią 1000-letniego klasztoru Benedyktynów w Tyńcu, a także przespacerować się po Krupówkach-tętniącym życiem centrum Zakopanego.
Nazajutrz wraz z przewodnikiem ruszyliśmy w góry. Podążając szlakiem przez Rusinową Polanę i pokonując 1235 schodów, mogliśmy z ogromną satysfakcją przyglądać się malowniczemu krajobrazowi ze szczytu Gęsiej Szyi. Wstąpiliśmy również do Narodowego Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na zakopiańskich Krzeptówkach i na Cmentarz Zasłużonych na Pęksowym Brzysku.
Ciekawi, co pięknego kryją nasze Tatry, trzeciego dnia pełni energii powędrowaliśmy nad Morskie Oko. Na miejscu zachwyceni byliśmy krystalicznie czystą wodą i niezwykłym majestatem gór. Jedenastu prawdziwych twardzieli grupy po niemałym wysiłku, mijając
Dolinę Pięciu Stawów, stanęło na 1850 m n.p.m, zdobywając tym samym Światową Kopę.
Ostatniego dnia udało nam się jeszcze wejść na Wielki Kopieniec i w świetle słońca podziwiać zapierające dech w piersiach widoki Tatr.
Wycieczka była doskonałą okazją do integracji i poprawy kondycji – szczególnie w trakcie pokonywania aż 60 kilometrów po wymagających szlakach. Wróciliśmy do domu z mnóstwem wrażeń i pięknymi wspomnieniami z górskich przygód.
Już nie możemy się doczekać kolejnych wspólnych wypraw!